Counter Harzen - 01 Kolind

Camping > 2010
Turen til Harzen
31. august - 10. august 2010

Vi tog en mellemlanding på Campingpladsen Ulmenhof i Henstedt-Ulzburg. Ikke en plads vi vil besøge mere. Det var lidt skummel i krogene. Campingplatz Ulmelhof.
Billeder fra Capingplads Eulenburg. en dejlig plads i Osterode Harz + vore ture rundt i Harzen. Eulenburg Camping

1. august 2010
Om mandagen kørte vi til Clausthal-Zellerfeld. Vi kikke lidt på landskabet og endte på Museums-Gaststätte, hvor vi fik lidt godt at spise.

Clausthal-Zellerfeld
2. august 2010
Derefter kørte vi en lille omvej hjem. Her kom vi forbi Sösetalsperre.Sösetalsperre
Om tirsdag kørte vi til Goslar. Her kan man nemt bruge en helt dag, hvis vi skal se det meste af byen. Goslar

3. august 2010
Onsdagsturen gik til Steinkohlen-Besucherbergwerk Rabensteiner Stollen i Ilfeld i det sydlige Harzen. Rabensteiner Stollen

4. august 2010
5. august 201
Fredag tog vi en tur til Werningerode. Vi kom lige forbi Okerstausee. Her en også en stor dæmningsværk. Okerstausee
Billeder fra Okerstausee
Så gik turen til Werningerode. Vi skulle se slottet. Det er virkelig et besøg værd. Det er nærmest en hel lille by. Der er mulighed for at blive gift m.m.. Der er små huse man kan leje og overnatte.
Byen Werningerode er et besøg værd. Der er mange andre interessante ting at kikke på. Werningerode. På vejen hjem kørte vi omkring byen Rübeland. Her er et cafeteria, som ligge ind under et bjerg.

6. august 2010
Lørdag d. 7. august 2010 tog vi til Grenzlandmuseum Eichsfeld. Det ligge i det aller sydligste af Harzen. Det ligge i delstaten Thüringen. Selve museet var desværre lukket p.g.a. restaurering. Grenzlandmuseum Eichsfeld
Flere billeder Efter dette besøg tog vi til Braunlage. Her tog vi liften op på toppen af Wurmberg. Et meget yndet skisportssted i Harzen. Wurmber

Søndag d. 8.
August blev en ren afslapning. Vejrudsigten sagde, der ville komme regn hen på eftermiddagen. Så vi pakkede vores fortelt og godt det samme. Hen på aftenen væltede vandet ned. Vores naboer, som var englændere, lå i telt. De fik ly oppe i restauranten, da der nærmest læb en flod ind under deres telt.
Mandag formiddag kørte vi fra Osterode. Vi havde bestemt at tage et ophold i Kollund. Her blev vi så til tirsdag.
Jeg nåede lige en lille morgentur med kameraet.  Lidt billeder
På hele turen var vi sammen med min broder Jørn og hans kone Hanne. (Autocamperen)